Betekenis administratieve organisatie
Wat betekent administratieve organisatie? Hieronder vind je 6 betekenissen van het woord administratieve organisatie. Je kunt ook zelf een definitie van administratieve organisatie toevoegen.

1

0 Thumbs up   0 Thumbs down

administratieve organisatie


Het gehele complex van organisatorische maatregelen binnen een organisatie, inclusief het stelsel van maatregelen van interne controle. Dit complex heeft direct of indirect betrekking op een goede werking van de administratie, de financieel-administratieve systemen, de rechtmatigheid en de doelmatigheid van het (financiƫle) beheer, en het heeft hie [..]
Bron: ondernemersunited.nl (offline)

2

0 Thumbs up   0 Thumbs down

administratieve organisatie


Het stelsel van organisatorische maatregelen gericht op het tot- stand-brengen en het in-stand-houden van de goede werking van de administratie.
Bron: labyrinth.rienkjonker.nl

3

0 Thumbs up   0 Thumbs down

administratieve organisatie


Het gehele complex van organisatorische maatregelen binnen een organisatie, inclusief het stelsel van maatregelen van interne controle. Dit complex heeft direct of indirect betrekking op een goede wer [..]
Bron: labyrinth.rienkjonker.nl

4

0 Thumbs up   0 Thumbs down

administratieve organisatie


Administratieve Organisatie (AO) is een vakgebied binnen de informatiekunde en bedrijfsleer. Het houdt zich bezig met het functioneren van de organisatie, de informatie die hieruit voortkomt en het co [..]
Bron: nl.wikipedia.org

5

0 Thumbs up   0 Thumbs down

administratieve organisatie


1 Het geheel van organisatorische maatregelingen en voorzieningen binnen een organisatie gericht op een goede werking van de uiteenlopende administratieve processen. 2. Een vakgebied binnen de informa [..]
Bron: kennisconsult.nl

6

0 Thumbs up   1 Thumbs down

administratieve organisatie


Administratieve organisatie is het geheel van maatregelen met betrekking tot het systematisch verzamelen, ordenen, vastleggen en verwerken van gegevens gericht op het verstrekken van informatie ten behoeve van het besturen en het doen functioneren van een huishouding, alsmede ten behoeve van de verantwoording die daarover moet worden afgelegd (Rich [..]
Bron: nba.nl (offline)





<< administratieve lasten ADR's >>

Betekenis-definitie.nl is een internet woordenboek geschreven door mensen zoals jij en ik!
Help mee, en voeg een woord toe. Alle soorten woorden zijn welkom!

Betekenis toevoegen