Betekenis Marketingmix
Wat betekent Marketingmix? Hieronder vind je 10 betekenissen van het woord Marketingmix. Je kunt ook zelf een definitie van Marketingmix toevoegen.

1

2 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


de 4 onderdelen van het commerciële beleid van een onderneming: prijs, product, plaats (distributie) en promotie.  
Bron: home.wanadoo.nl (offline)

2

1 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


Het inzetten van de concurrentie-instrumenten prijs, product, promotie, plaats en personeel, beter bekend onder de "vijf p's".
Bron: finler.nl

3

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


omvat een aantal instrumenten, de marketinginstrumenten, die bedrijven kunnen gebruiken in de concurrentiestrijd.
Bron: scholieren.com

4

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


omvat een aantal marketinginstrumenten.
Bron: scholieren.com

5

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


DEFINITIEOnder de marketingmix verstaan we de instrumenten die de onderneming ter beschikking staan om de behoefte van haar afnemers te bevredigen. Veelal onderscheid men vier instrumenten, namelijk het model van de 4 P's; Product, Plaats, Promotie en Prijs, 40 geleden ontwikkeld door McCarthy.OMSCHRIJVINGDe 4 p's voor bv. een softwareont [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

6

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


verschillende wapens van bedrijven om te strijden om de gunst van de afnemers.
Bron: scholieren.com

7

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


De marketingmix, soms marketinginstrumentenmix genoemd, is de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. Het gebruik van elk van deze [..]
Bron: nl.wikipedia.org

8

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


De combinatie en afstemming van marketinginstrumenten die door een organisatie wordt gebruikt om één of meer doelgroepen te benaderen. Vaak onderscheidt men vier P’s: Product, Plaats, Promotie en Prij [..]
Bron: marketingman.nl

9

0 Thumbs up   0 Thumbs down

Marketingmix


Marketinginstrument dat bestaat uit beslissingen en marketingactiviteiten voor de volgende 6 P's: product, prijs, plaats (distributie), promotie, proces en personeel.
Bron: managementkennisbank.nl

10

0 Thumbs up   1 Thumbs down

Marketingmix


Het inzetten van de concurrentie-instrumenten prijs, product, promotie, plaats en personeel, beter bekend onder de "vijf p's".
Bron: ondernemersunited.nl (offline)





<< Marginale opbrengst Marginale consumptiequote >>

Betekenis-definitie.nl is een internet woordenboek geschreven door mensen zoals jij en ik!
Help mee, en voeg een woord toe. Alle soorten woorden zijn welkom!

Betekenis toevoegen