multiscope.nl
|
1 |
anonimiteitOm de privacy van respondenten te beschermen garanderen professionele marktonderzoekbureaus anonimiteit. Dit betekent dat gegeven antwoorden nooit op persoonsniveau worden gerapporteerd en daarmee nie [..]
|
2 |
correlatieMen spreekt van correlatie als er sprake is van een samenhang tussen variabelen in (reeksen van) metingen. Zo bestaat er bijvoorbeeld een logische correlatie tussen de temperatuur en het jaargetijde.
|
3 |
doelstellingEen onderzoeksdoelstelling wordt vaak geformuleerd om vast te leggen welk eindresultaat een opdrachtgever wil bereiken met een marktonderzoek. Een goed geformuleerde onderzoeksdoelstelling kan ook hel [..]
|
4 |
betrouwbaarheidBij de uitvoering van marktonderzoek dienen de resultaten de werkelijke situatie zo dicht mogelijk te benaderen. De mate van betrouwbaarheid van een onderzoek wordt meestal uitgedrukt in een percentag [..]
|
5 |
biasEr is sprake van bias in een marktonderzoek als externe factoren de uitkomsten van het onderzoek negatief beïnvloeden. Zo kan er bij face-to-face onderzoek sprake zijn van ´interviewer bias´ als een r [..]
|
6 |
aselectEen keuze op basis van willekeurigheid. Een steekproef is aselect als alle personen uit de totale populatie evenveel kans hebben om voor een marktonderzoek te worden uitgenodigd. De steekproef is sele [..]
|
7 |
bezoekersprofielEen bezoekersprofiel beschrijft de achtergrondenkenmerken van een bezoeker. Vaak betreft het daarbij demografische variabelen (geslacht, leeftijd, opleiding, inkomen etc.) maar in het bezoekersprofiel [..]
|