crmbegrippen.nl

Upvotes ontvangen120
Downvotes ontvangen162
Karma:-43 (upvotes-downvotes)



0 verdiende Badges

Geen badges gevonden.



Betekenissen (228)

1

22 Thumbs up   17 Thumbs down

ict


Dit is de afkorting voor Informatie- en Communicatie Technologie.
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

2

22 Thumbs up   14 Thumbs down

content


DEFINITIE Het geheel aan informatie / inhoud dat een organisatie middels communicatie op haar omgeving wil overbrengen. OMSCHRIJVING Alles draait om de content, namelijk om de informatie die beschikbaar is. De interactie met de klant kan via steeds meer kanalen plaatsvinden: persoonlijk contact, telefoon, fax, e-mail, website, SMS, etc. (het gebrui [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

3

6 Thumbs up   9 Thumbs down

edm


Dit is de afkorting voor event driven marketing.
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

4

5 Thumbs up   4 Thumbs down

socio - demografische kenmerken


DEFINITIEGroep macro-omgevingsfactoren die van invloed (kunnen) zijn op het beleid van alle organisaties in een bepaald land of bepaalde regio betreffende de kenmerken van een bevolking als geheel.OMSCHRIJVINGEnkele socio-demografische factoren zijn o.a.: geslacht, leeftijd, ras, geloof, burgelijke staat, demografische druk, bevolkingsspreiding, ar [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

5

5 Thumbs up   4 Thumbs down

klantprofiel


DEFINITIEEen beschrijving van alle specifieke kenmerken van de klant die relevant zijn voor de communicatie met de klant.OMSCHRIJVINGVoor een goed klantprofiel moet een organisatie drie soorten gegevens over haar klanten verzamelen: socio - demografische kenmerken, aankoophistorie en contacthistorie. Naast 'harde' gegevens zoals NAW-gegev [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

6

4 Thumbs up   13 Thumbs down

loyaliteitsprogramma


DEFINITIEMet een loyaliteitsprogramma geeft een bedrijf haar bestaande klanten iets meer in de vorm van service, een extra beloning zonder dat een tegenprestatie wordt verlangd of een voorkeursbehandeling.OMSCHRIJVINGHet doel van dergelijke programma's is de band met goede klanten te verbeteren en bestaande klanten om te zetten in nog betere r [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

7

4 Thumbs up   4 Thumbs down

internet


DEFINITIEInternet is ook wel een verzamelnaam om het wereldwijde netwerk van computers te beschrijven. Het woord internet betekent letterlijk: "netwerk der netwerken". OMSCHRIJVINGInternet bestaat zelf uit duizenden regionale netwerken verspreid over de wereld. Het World Wide Web, de grafische omgeving van het internet, wordt het [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

8

4 Thumbs up   7 Thumbs down

kanaal


DEFINITIEKanalen zijn de diverse manieren en media die organisaties en haar klanten tot hun beschikking hebben om met elkaar in contact te treden.OMSCHRIJVINGHet laatste decennium heeft het aantal kanalen, dat wordt gebruikt voor de interactie met de klant, een enorme vlucht genomen. Waar vroeger voornamelijk de 'fysieke' winkel en de tel [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

9

4 Thumbs up   4 Thumbs down

front-office


DEFINITIEFront-office is dat deel van de organisatie dat in rechtstreeks contact staat met de klant. OMSCHRIJVINGIn de CRM maakt men vaak onderscheid tussen front- en back-office. De front-office kan gezien worden als de 'buitenste schil' van de organisatie waarmee de klant in contact komt. Typische front-office voorbeelden zijn: een call [..]
Bron: crmbegrippen.nl (offline)

10

3 Thumbs up   2 Thumbs down

database


DEFINITIE / OMSCHRIJVINGEen database is een ander woord voor gegevensbank, het is een systeem voor de opslag van gegevens. Een database is opgebouwd uit tabellen, die op hun beurt weer bestaan uit records(regels) die zijn gevuld met data.
Bron: crmbegrippen.nl (offline)


Login in om alle 228 betekenissen te bekijken